خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قروین؛

افتتاح ۸ پروژه گردشگری و صنایع دستی استان در اولین روز از هفته دولت 

افتتاح ۸ پروژه گردشگری و صنایع دستی استان در اولین روز از هفته دولت 
خزائلی عنوان کرد: در اولین روز هفته دولت، ۸ پروژه مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با حضور مسوولان استانی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۵۳۵۷۱۴
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

 

قزوین_ به گزارش بسیج، به مناسبت هفته دولت آیین افتتاح دو واحد اقامتگاه سنتی با حضور مسوولان استانی برگزار شد.

این دو اقامتگاه شامل اقامتگاه نبوی در خانه تاریخی نبوی و هتل خانه بهروزی واقع در خانه بهروزی بود. 

گفتنی است خانه بهروزی، هتل خانه ای زیبا در بافت قدیمی شهر قزوین است که سالها پذیرای میهمانان و گردشگران بود و پیش از این به مدت دو سال تعطیل بود.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قروین در حاشیه این مراسم در هتل خانه بهروزی در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به برنامه های اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین در هفته دولت بیان کرد: در اولین روز هفته دولت ۸ پروژه مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افتتاح شد.

وی گفت: خانه نبوی و خانه بهروزی دو فضای متعلق به دوره قاجاریه متعلق به خاندان نبوی و خاندان بهروزی می باشند. 

خزائلی اظهار کرد: خانه نبوی با کمک خاندان نبوی و کمک بلاعوض وزارتخانه و تسهیلات اعطایی مرمت شد و با کاربری اقامتی مرمت شد و به ظرفیت گردشگری استان قزوین اضافه شد که دارای ۸ اتاق و ۲۶ تخت می باشد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قروین با اشاره به ظرفیت خانه بهروزی عنوان کرد: این فضا از واگذاری های موفقی بود که توسط صندوق توسعه و احیای کشور صورت گرفت و سرمایه گذار ملی از شرکت ماهان کرمان در این پروژه وجود دارد. 

وی افزود: در این پروژه به درستی کارهای مرمت انجام می شود و از اولین روز از هفته دولت در سال ۱۴۰۲ این فضای تاریخی به بهره برداری رسید. 

خزائلی با اشاره به فضای اقامتی این خانه تصریح کرد: خانه بهروزی شامل ۱۰ اتاق و ۳۶ تخت می باشد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قروین اضافه کرد: با افتتاح این دو فضای گردشگری، تعداد فضاهای خواب در اماکن اقامتی، به بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ تخت در استان افزایش یافت.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار